Vízkereszt története

Vízkereszt a régi idők hagyományai szerint vízköpő Szent Jeromos által hírdetett megújhodás, a tavasz beköszöntét váró szellemiség, a hóolvadás, téli fagyos idő eljövetelét hordozta magában. Szent Jeromost a vallások magasztalták fel, emelték arra a pulpitusra, ahol kitüntetettként kezelnek egykor létező megtestesült formában jelenlévő embereket. Az ő hitvallása, az ő elhivatottsága a segítés, a segítségnyújtás volt a hóolvadást követő nagy természeti katasztrófák idején. Innen származik a vízköpő kutakra, szőkőkutakon való megjelenítése. 

Az eufémizmus Eufema görög filozófustól kapta a nevét. A vallási irányzatok használják a kifejezést, jelntése felnagyítás, felmagasztalás. A modern világ a hétköznapokban nem sűrűn alkalmazza ezt a fajta látásmódot takaró gondolatiságot. A felmagasztalás a jelen világban a megdicsőülés előtti állapotot jelenti az egyázi életben.

Kiből lesz megdicsőült szent? A vallások szabadon, saját belső döntéshozatali szervük által kiválasztott személyt avatnak szenté. Így válik általuk használt megdicsőült alakká. A megdicsőülés régies kifejezés. Jeletése: dícséretben részesült. Az univerzum másféleképpen ítéli meg a tagjait. Nem ismer bálványokat, szenteket csak azért mert őket imádattal kell felruházni. A szellemi magaslatot elért személyek munkáját azzal  jutalmazza, hogy az örök tudás mezején lévő AKASHA krónikába kerülnek a tanaik. Ennél nagyobb megdicsőülés nem is létezhet, hiszen a tudás mindenkié és onnan lehívható az arra jogosultaknak. A felmagasztalás pedig szintén másképpen működik, teljesen egységes univerzális működési elvek alapján.Tehát ha valaki a szívtérben kiáramoltatott energiáit többségében pozitív célokra és univerzális jóra érvényesíti, az a többség elvét nézve az emberiségnek adott hozzadékként jutalmazza. Kitüntetett figyelem, szellemi vezetés, támogatás és védelem. Ennek olvasatában nincsen szükség külső felhatalmazókra, bírákra akik megállapítják kívülről ki mire jutott az életben és miért kell az érdemeit elismerni. Az igazságosság maximuma érvényesül. Szükségtelen azt forszírozni, így vagy úgy valamilyen nézőpontból vagy meglátásból.

A mai világunk beszűkült, egy szempontból nézi a miérteket és a hogyanokat. Nincs mód arra, hogy könnyen átlássunk a kuszaságon. Így a zavavarosban halászóknak kedvez a jelenlegi helyzet. Addig amíg a felettes érdek, úgy rendezi az élet köré font szálakat, ahogy kénye-kedve tartaja nincs értelme a vitának. Hiszen a vita csak vitát szül. Nem eredményez semmit, csak további negatív energia kiáramoltatást. 

Mára a vizkereszthez kötödő hagyományból, a hozzá társított ünnepkörhöz a karácsonyfa lebontásának időzítése maradt meg a köztudatban. Számos irodalmi mű íródott a vízkeresztbhez fonódott báli, mulatozás formájában, ami további téveszmélket hordoz. Maga az anglikán egyház kapcsolta a 18. század végén a karácsonyt lezáró ünnephez. Érdemes megvizsgálni a szó eredetét is, ami egyértelműen utal annak az angolszász kultúrából átvett hozadékra, ugyanis angolul a vízkereszt: Twelfth-day.(12. nap)  Ami nem más, mint a karácsonytól vízkeresztig számított napok száma, azaz pontosan 12. Míg a magyarban a víz útját hordozó megmentő szellemiséget takar, tehát Szent Joromost, aki régiesen mondva szívén viselte a keresztet. Ergo segítkezett a víz útjának megakadályozásában. Innen származik a vízkereszt szavunk.

A ferdítés és elmaszatolás egyértelmű. Bár nem vallásos személyek is követik a hagyományt, attól még a köztudatba elültetett téveszme életben tartása folyamatos. A vallási ünnepek és ahhoz tömegesen csatolt ünnepi (államilag elismert fizetett ünnep) vagy alüneppi összefonódása egyértelmű jele a vallás és a hatalom egyneműségének, beáramlásának a mindennapi életbe. A vallás így a hatalmi ágakon keresztül képes azt a tudatmódosító, tudat befolyásoló akaratát elérni, ami a jelenlegi közfelfogáshoz és közmegítéléshez vezetett. A tisztánlátás korában egyértelműen fontos a mai ember számára átlátni és rendet tenni önmagában ezeken a téveszméken és tévhiteken. A vallás nemzeti oldalról való propagálása (oktatás tömeges kihelyezése  a vallási intézmények által üzemeltetett és fenntartott formába), nemzetivé tétele a keresztény lelkületű emberi mivolttal nem tévesztendő össze. A keresztény ember értékrendje valós, követhető, átláthaó és tiszta értékrendet képvisel jellemében, viselkedésében és mindenféle megnyilvánulási formában.

Feljegyezte: P. Anita (TAÉ)

2023.01.06.

 

Forrás: Thot - Mi volt? Igazságosság elve, Belaver - Thot munkásságának továbbgondolása, Hitrendszerek, Eufémizmus, Eufema - Megdicsőülés és felmagasztalás, Aküpülosz - Hogyan fogadjuk el a vallást a tudománnyal  együtt? 

Ajánlás: Az élet számos pontján lehet téves hitrendszer vagy elfogadás. Meglátni benne a valóságot a legfájdalmasabb ébredések egyike. Ez maga az ébredési folyamat kifejlete a dimenzióváltást megelőzően.

Próbáld a érem mindkét oldalát nézni, így nézőpontod teljesen más irányt vehet általa. (Eufema - i.e. 6000 évvel ezelőtti ókori görög filozófus) 

Kép forrása: 

https://www.freepik.com/free-photo/6th-january-epiphany-festival_10740086.htm#&position=0&from_view=collections">Freepik</a>

A bejegyzés saját szellemi tulajdon. Annak másolása, hivatalos közlése nem engedélyezett.