Nem minden ásvány annyira értékes.
Úgy látszik nem minden ásvány annyira értékes. Ezúttal erről is megbizonyosodtam. A saját tapasztalataim alapján az utolsó reménység, a legfrisebb magyarországra települt bank is elbukott a tisztesség fokmérőjén. Igaz 2022-ben az év bankja lett, az applikációja valóban felhasználóbarát, dícséretreméltó. Nyilván kaptak egy kis forrást, amit be kellett invesztálni. Ezt a támogatást pedig a rendszer kivétel nélkül mindig mindenkitől visszaveszi: legyen az párt, szervezet, cég, önálló vállalkozás, magánszemély. Ez alapján nem véletlenül került kományközeli helyre a Építési és Közlekedési Minisztérium által irányított Felügyelő Bizottsági posztra a Gránit Bank vezetője. Az összes többi történés innentől kezdve előre borítékolható.
Előrebocsátom, a blog bejegyzésemben leírtak saját, személyes megtapasztalásomon alapulnak, a nyilvános hírközlésben megtalálható információkkal kiegészítve. Véleményem közzététele megfelel a jelenleg hatályos tömegtájékoztatás alapismérveit alkotó jogszabályoknak, leírásoknak, azaz szólás- és véleményszabadság kinyilvánítására alkalmas. Eddigi és jelenlegi gondolataim megformálását nem irányítja semmilyen párt, szervezet, közösség, mozgalom vagy annak tagja, nem képvisel egyetelen egy jogász fórum sem. A bejegyzés szándéka a sorstársaknak való önzetlen, virtuális támogatás, segítségnyújtás és közreműködés.
Az inkriminált bank folyamatosan emeli a tétet, azaz egyre nagyobb, vonzóbb, kecsegtetőbb összeget kínál a szelfis bankszámlanyitáshoz. A feltételek korrektek, akár meg is lehetne felelni, csak a teljesítéssel van a gond. A háromszori minimálisan 1000 Ft-os bankártyával (plasztik vagy digitális) történő vásárlás bekönyvelése után, az applikáció beaktiválásával illetve a marketing célú megkeresések elfogadása után lehet hozzájutni ahhoz a bizonyos összeghez. Itt rögtön az első lépésnél problémába ütköztem a szelfis bankszámlanyitásnál, amivel kapcsolatban a bank együttműködő, maximálisan segítőkész volt. A teljes ezzel kapcsolatos kálváriámat majd egy másik posztomban ecsetelem.
A nem megfelelő és félreérthető tájékoztatás miatt két kártyát indított útjára a rendszer, ami miatt dupla költség keletkezett. Itt már rögtön mínusz 4490 Ft-tal károsodik az ügyfél. Ennek kivizsgálása 30 napot vesz igénybe. A következő bosszantó és félreérthető információ a family csomagban, mint alszámlaként igényelt digitális kártya elérhetősége volt a fiatalkorú gyermek számára. Várakoztunk a lehetőségre, nem működött, nem volt elérhető, telefonáltunk, majd türelmet kértek, ismét telefonáltunk majd jelezték ez nem is elérhető ebben a csomagban. Ez volt az átverés második szintje. A legnagyobb bosszantás akkor következett be, amikor a harmadik bankártyás tranzakció bekönyvelésére (az a banki értéknapi dátum, amikor ténylegesen megkapja az eladó a bankkártyás vásárlás díját) másfél hét után sem került sor. A bank hivatkozási alapként ezt az okot használta a számonkéréskor. Visszakeresve a blokkon lévő dátumot kizártnak tartom, hogy a tényleges vásárlás napjától (azaz a bankártya fedezeti alapjára elkülönített összeg lehívására) ennyit időt várna egy multinacionális cég, hiszen senki sem ellensége a saját pénzének. A további ok amiért elfogadhatatlan a válasz az azonnali zsiró, azaz banközi transzfer átfutási ideje, amit pontosan azért hoztak létre, hogy a pénzmozgások, a pénzforgalom felgyorsuljon. Ez minden létező logikának ellent mond. Ez a kapitalista tőkefelhalmozási rendszer alapja, persze az érdek és haszonelvűséget figyelembevéve mindig a kisember kárára.
Arra bíztatok minden csalódott, újdonsült bankszámlatulajdonost keresse fel panaszával a Bank Felügyeleti Szervet és az Országos Ombudsmant egy levél erejéig. Nézzük meg mennyire képes a renszer a személyes érdekeket képviselni a közbenjárásával. Kiváncsian várom a kivizsgálást az esetlegesen hivatkozott multinacionális vállalatok és a bank könyvelését tekintve. Minden esetben egyeznek a könyvelés dátuma a beterhelés illetve a jóváírás tényleges dátumával?
A banki alkalmazottakat, ügyfélszolgálati munkatársakat sajnálom, mert a jelenlegi pénzügyi- és számviteli végzettséggel nem fognak olyan szervezetet (bankot) találni ahol teljes mértékben korrektül járnak el az ügyfelekkel és nem az elvtelen haszonszerzést alkalmazzák. A rájuk zúduló terhet, az ügyfelek indulatát pedig nem könnyű elviselni. Ugye emlékszünk még az uniós viszonylatban is visszaélésnek számító, megtévesztésen alapuló devizahitelek propagálására és ezzel kapcsolatos hivatalos eljárási rendre? Intő példa lehet a mostani banki ajánlási, pénzfelvételi rendszer esetében is. További érdekes tény, hogy a videóbankos illetves szelfis bankszámlanyitáskor lehetőség van a bankszámlaszerződés 24 oldalas szövegét elolvasni. De arról sem digitális sem nyomtatott, írott formátumú verziót nem küldött a bank a mai napig sem. A lényeg az ügyfél aláírta a szerződésben foglaltakat. És emlékezni is fog annak mind a 24 oldalában taglaltakra? Ugye ismerős a helyzet?
Én pusztán bankot szerettem voltam váltani, jobb kondíciókat feltételezve nem jött össze maradéktalanul. Viszont több nap, mint szalonna! Kiváncsian várom mikor veszik vissza a kapott juttatást, ha egyáltalán megadják ami eredendően, jogszerűen járna.
P. Anita (TAÉ)
(saját gondolatok)
2023.08.23.
Kép forrása:
https://www.freepik.com/
https://www.freepik.com/
A bejegyzés saját szellemi tulajdon. Annak másolása hivatalos közlése nem engedélyezett. Az utólagosan, akaratom ellenére történt belejavításokért, átírásokért nem áll módomban felelősséget vállalni.